Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych



IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin

https://lumos.forumpolish.com


Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych Empty
PisanieTemat: Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych   Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych EmptySro Kwi 15, 2020 2:52 pm



Quidditch - zasady

zasady ogólne

1.1. Przy każdym poście, w którym użytkownik próbuje wykonać jakąkolwiek akcję, musi on rzucić kostkami w tym samym temacie. Gracze mogą publikować posty, które nie wpływają na przebieg rozgrywki (kiedy nie mają możliwości wykonać żadnej akcji, np. obrońca, gdy nikt nie strzela w tym momencie gola). W takim wypadku po prostu nie rzucają kostkami.

1.2. W każdym poście można próbować wykonać tylko jedną akcję - jeden rzut kostką.

1.3. Zadaniem kapitana jest organizowanie gry – informowanie użytkowników, że potrzebna jest ich ingerencja w mecz (obrońcy, pałkarze), ustalanie strategii, itd.

1.4. Jeśli użytkownik nie będzie przestrzegał regulaminu, Mistrz Gry ma prawo ukarać go fabularnie - nawet ściągnąć z boiska.

1.5. Zwycięża drużyna, która podczas meczu zdobyła więcej fabularnych punktów i wykazała się większą umiejętnością współpracy.

1.6. Minimalna długość posta to 10 linijek - nagminne pisanie krótszych wiadomości może skutkować ingerencją Mistrza Gry. Zabronione jest pisanie dwóch wiadomości pod sobą przez jednego użytkownika.



ścigający

2.1. Dwie powiązane ze sobą, następujące po sobie udane akcje drużyny (odebranie kafla + rzut do bramki) skutkują zdobyciem 10 punktów. Akcja jest udana, jeśli użytkownik wylosuje parzystą liczbę oczek. Wyrzucenie liczby nieparzystej skutkuje automatycznym przejęciem kafla przez drużynę przeciwną. Posty mogą następować po sobie, jeżeli są napisane przez różnych użytkowników, mogą też być oddzielone postami drużyny przeciwnej, o ile nie są to ścigający, którym z kostek wypadła liczba parzysta.

2.2. Ścigający mogą próbować zrzucać się wzajemnie z miotły - wyrzucenie 6 kończy taką akcję powodzeniem; wyrzucenie 5 nie zrzuca przeciwnika z miotły, ale pozwala wytrącić go z toru jego lotu i go znacznie rozproszyć - taki gracz musi poświęcić jednego posta na ponowne rozeznanie się w sytuacji, nie może przystępować w nim do żadnej akcji.


obrońcy


3.1. Po rzucie kaflem do bramki, obrońca może zatrzymać akcję, jeżeli jego post będzie następnym, a kostki wskażą 5 lub 6 oczek.



pałkarze


4.1. Pałkarz może powstrzymać atak tłuczka, jeżeli jego post nastąpi jako następny po wylosowaniu przez członka drużyny ataku tłuczka. Oczka parzyste oznaczają odbicie tłuczka - 6 trafienie wrogiego gracza.

4.2. W trakcie gry pałkarz może próbować wycelować tłuczek w konkretnego gracza drużyny przeciwnej; akcja jest udana, jeśli wyrzuci on 5 lub 6 oczek.

szukający

5.1. Znicz zostaje złapany po napisaniu ośmiu postów przez każdego z szukających – wówczas sumuje się liczbę oczek wyrzuconych przez szukających w każdym z postów.

5.2. Można otrzymywać specjalne bonusy za kreatywne i ciekawe posty; bonusy te przyznawane są przez konsultujących się ze sobą dwóch Mistrzów Gry (w każdym meczu mogą to być inni MG).

5.3. Znicz łapie ten szukający, który podliczając wyrzucone oczka wraz ze wszystkimi bonusami uzyska wyższy wynik.


tłuczki

6.1. Wylosowanie 1 wywołuje automatyczny atak tłuczka.

6.2. Każdy gracz może spróbować uniknąć tłuczka; akcja taka kończy się powodzeniem, jeśli wyrzuci on 5 lub 6 (w przypadku, jeśli pałkarz, kierując tłuczka w czyjąś stronę, wylosował 6, wtedy przed takim uderzeniem obronić nas może także jedynie 6).

6.3. Przed tłuczkiem może nas obronić także pałkarz (patrz wyżej), jednak tylko wtedy, kiedy gracz wcześniej nie zdecydował się próbować sam uniknąć uderzenia.

6.4. W przypadku, kiedy tłuczek trafi w ścigającego, będącego obecnie w posiadaniu kafla, gracz ten automatycznie traci piłkę na rzecz drużyny przeciwnej.

6.5. Jeśli obrona przed tłuczkiem nie powiodła się, piłka uderza gracza. Poziom obrażeń zależy od wyrzuconej podczas obrony liczby oczek (odpowiednio: 5 [4 przy obronie samodzielnej]- lekkie urazy, nie wyrządzają postaci większych szkód; 3 [3 lub 2 przy obronie samodzielnej] - nieco mocniejsze uderzenia, stłuczenia, rozpraszają na chwilę uwagę gracza; 1 - poważne urazy, złamania, etc.). Użytkownik opisuje swoje obrażenia według własnych pomysłów, trzymając się jednak ww kryteriów.

6.6. Jeśli jeden gracz zostanie trzykrotnie uderzony tłuczkiem, podlicza się oczka wyrzucone podczas wszystkich trzech prób obrony - jeśli suma tych kostek wynosi siedem lub mniej, taki gracz spada z miotły i natychmiastowo trafia do Skrzydła Szpitalnego; jeśli suma jest wyższa niż 7, gracz schodzi z boiska na czas 6 postów fabularnych, po czym może wrócić do gry.





Powrót do góry Go down
 
Quidditch - zbiór zasad pozafabularnych
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lumos ::  :: Strefa informacyjna :: Zasady Gry-
Skocz do: