Lista zaklęć



IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Lista zaklęć

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin

https://lumos.forumpolish.com


Lista zaklęć Empty
PisanieTemat: Lista zaklęć   Lista zaklęć EmptyCzw Mar 26, 2020 5:22 pm


Lista zaklęć


Bitewne


  • Ab irato - odrzuca
  • Acusdolor – żądli
  • Amissio consicientia – powoduje krótkotrwałą utratę przytomności
  • Ardet – parzy; oparzenia schodzą po około godzinie
  • Basi – sprawia, że stopy przyklejają się do podłoża
  • Berden – zaklęcie wzmacniające tarczę - formułę wypowiada się zaraz po zaklęciu tarczy
  • Bloodblons - chroni poprzez więzy krwi. Zazwyczaj, gdy potężny czarodziej chce chronić swoje dzieci i swoją rodzinę, używa właśnie tego zaklęcia. Tego zaklęcia użyła Lily by chronić Harry’ego.
  • Callavioro – powoduje wysoką gorączkę.
  • Ceruisam – różdżka zaczyna parzyć przeciwnika
  • Clipeo - tarcza wchłaniająca zaklęcie przeciwnika
  • Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby
  • Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy)
  • Corigiam – wiąże sznurówki. Supła nie da się rozwiązać.
  • Cowortess – prowadzi do wychłodzenia organizmu. Silne potrafi odebrać przeciwnikowi możliwość ruchu.
  • Culter - zaklęcie noży
  • Decadere – zwala z nóg
  • Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę
  • Dissipatio - tworzy tarczę całkowicie rozpraszającą zaklęcie przeciwnika
  • Dissaparate - powoduje, że użyty czar znika. Używany do pojedynków
  • Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności
  • Ebulbio - powoduje pojawienie się pęcherzyków powietrza wokół obiektu (osoby, zwierzęcia, przedmiotu), który następnie wybucha.
  • Everate Statum - popycha przeciwnika za pomocą sprężonego powietrza
  • Expelliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika, jego broń lub różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szkarłatny błysk.
  • Expulso/Depulso – odpycha
  • Fallere – ogłusza i oślepia. Efekt utrzymuje się około dziesięciu minut.
  • Fumos - tworzy chmurę dymu, obejmującą przeciwnika; chmura porusza się wraz z ofiarą, dopóki zaklęcie nie przestanie działać, lub nie zostanie zdjęte.
  • Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
  • Geler - urok powodujący uczucie zamarzania.
  • Guisto – osoba, na którą zaklęcie zostało rzucone, słyszy ogłuszający pisk.
  • Gummolleum – na krótki czas sprawia, że nie da się ustać na nogach - te robią się jak z gumy.
  • Homenum Illuminati – oślepia w promieniu stu metrów, działa przez pół minuty
  • Immobilus - unieruchamia ofiarę przez spowolnienie jej
  • Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę
  • Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę
  • Infirmitate - osłabia przeciwnika
  • Jasccow [imię] – zaklęcie przywołujące pomoc wybranej osoby.
  • Jinx - zadaje przeciętny atak ofierze.

  • Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół. Można również lewitować jednostkę samodzielnie. Przeciwzaklęcie stanowi formuła Liberacorpus.
  • Membra Solveret - Zaklęcie bezróżdżkowe, powoduje wyswobodzenie z więzów magicznych czy też fizycznych (liny, kajdany, łańcuchy)
  • Mimblewimble - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków
  • Mutum – sprawia, że przeciwnik traci głos na pięć minut
  • Obrokulorustus – sprawia, że przeciwnik nie może przestać wirować
  • Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć
  • Oppugno - zmusza wyczarowane ptaki do ataku na wskazaną osobę
  • Orbis - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami
  • Partis Temporus - tworzy magiczną barierę ochronną w formie potężnego ognistego tunelu
  • Petrificus Totalus (Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała) - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
  • Protego Horriblis– tworzy tarczę mocy na dużej przestrzeni
  • Resulto - tarcza odbijająca zaklęcie pełnej mocy dokładnie w stronę rzucającego je przeciwnika
  • Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka) - jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
  • Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika
  • Stupefy - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności
  • Tarantallegra - służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg
  • Tormento - zaklęcie torturujące, podobne do Cruciatusa, ale dopuszczone. Stosowane w Lochach Ministerstwa i ze słabym natężeniem dawniej w Hogwarcie, w ramach kar cielesnych.
  • Vapeur - otacza przeciwnika mgłą
  • Velum Fumi – tworzy zasłonę dymną
  • Vertigo – dekoncentruje przeciwnika
  • Vindex - tarcza magiczna o najpotężniejszej mocy ochronnej. Broni przed niemal każdym możliwym zaklęciem, jednak jest niesamowicie trudna do opanowania. Tylko czarodziej o potężnej mocy magicznej potrafi skutecznie rzucać to zaklęcie. Do rzucenia po konsultacji z administracją
  • Zaklęcie Patronusa – formuła „Expecto Patronum”. Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, który jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie zwierzęcia charakterystycznego dla czarodzieja rzucającego zaklęcie; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość
  • Zaklęcie Tarczy – Formuła „Protego”. Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne, niektóre klątwy i uroki.




Transmutacyjne


  • Animatio – ożywia wybrany przedmiot na kilka minut
  • Aufero – zaklęcie maskujące. Na parę godzin ukrywa znamiona, blizny, tatuaże, etc.
  • Aqua Ilusion – zmienia guziki w muszelki
  • Brevis Transmutione – na krótko przemienia jeden żywy organizm w inny. Przemianie podlega jedynie wygląd.
  • Calicem – przemienia butelkę w kielich
  • Calicem pedes – sprawia, że kubki mogą chodzić
  • Capillor – zmienia kolor włosów
  • Capillus – zmienia kolor włosów oraz fryzurę. Rzucając zaklęcie należy sobie wyobrazić wymarzone upięcie.
  • Coloris Mutatio – zmienia kolor
  • Constantomorte – nieodwracalnie przemienia zwierzę w przedmiot
  • Constantovivid – zamiana zwierzęcia w przedmiot, do cofnięcia bez konsekwencji do 72 h.
  • Conversione – na godzinę przekształca małe przedmioty w inne małe przedmioty
  • Couverture - zaklęcie zamieniające dany przedmiot w koc
  • Deroplaw – zmienia drewniane przedmioty w serwetki
  • Dragonifors - zmienia obiekt lub osobę w małego smoka
  • Ducklifors - przekształca przedmiot w małą kaczkę, która później wybucha
  • Duro - przemienia w kamień. Działa tylko na przedmioty.
  • Femininity – przemienia ubranie w słodką, różową sukienkę lolitki
  • Feraverto - zamienia zwierzę w puchar na wodę
  • Flavix Pas – na kilka sekund przemienia obiekt lub inne wierzę w ogromnego kanarka
  • Flasten – po dotknięciu przedmiotu, zmienia się on w inny
  • Gorgon – zamienia włosy w węże
  • Igilais – transmutuje piasek w sól
  • Innaminitus Conjurus – daje życie martwym przedmiotom
  • Karambolis – transmutuje w krzesło, kanapę.
  • Lapifors – zamienia przedmiot w królika
  • Levitation genistae – zmienia zwykłą miotłę w miotłę do latania. Należy się jednak liczyć z tym, że Nimbus to to nie będzie.
  • Levinoxi – transmutuje chusteczkę w zwój pergaminu
  • Material – zmienia materiał, z jakiego wykonany jest dany przedmiot, np. satynę w bawełnę, drewno w kamień, etc.
  • Melofors – zamienia daną część ciała w dynię
  • Molis Cervical – przemienia przedmiot w poduszkę
  • Mortuus Viveret – przemienia małe zwierzę w przedmiot. Zaklęcie trwające dłużej niż 12 h uśmierca obiekt transmutowany.
  • Olla – transmutuje wiadro w małą doniczkę
  • Oowolda – transmutuje małe przedmioty w igły, wykałaczki
  • Patolifors - zamienia przeciwnika w kaczkę
  • Pesto – zamienia w pergamin
  • Piertotum Locomotor - sprawia, że posągi ożywają; mogą być następnie manipulowane przez maga.
  • Pinennpa – transmutuje małe, cienkie przedmioty w zapałki
  • Pirkaulus Dugulus – przemienia przedmioty w skarpetki lub rękawiczki
  • Plaspatiix – zwiększa pojemność, np. plecaka, torby, samochodu. Z zewnątrz przedmiot się nie zmienia.
  • Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik
  • Pracidimento – zmienia wybrany przedmiot w grzejnik
  • Pripendo – transmutuje wybrany przedmiot w czajnik
  • Pullus - zamienia dowolny obiekt (zwierzę lub człowieka) w kurczaka
  • Repranement  – trwale przemienia małe przedmioty w inne
  • Riruingo – przemienia żółwia w stalowy przedmiot
  • Qeusquo (czyt. Kweskwo) – przeciwzaklęcie do zaklęcia TIRIETOS. Przywraca przemienionych w skałę do życia.
  • Schiarire Capelli- zaklęcie rozjaśniające włosy; nieumiejętnie rzucone może je spalić.

  • Senurcjur – zaklęcie zmieniające daną osobę w zwierzę, nadając jej jednocześnie nieśmiertelność. Stosuje się je tylko i wyłacznie w ramach kary. Kończy się dopiero wtedy, kiedy osoba, na którą rzucono zaklęcie zrozumie swój błąd i pod zwierzęcą postacią naprawi go lub wypełni określone zadanie.
  • Snufflifors – zamienia przedmioty w myszy
  • Subitopelo – powoduje szybki porost włosów
  • Supercilium – zmienia kolor brwi. Bardziej wprawieni czarodzieje mogą zmieniać także ich kształt i zagęszczenie.
  • Supraco – zmienia obiekt w filiżankę lub kociołek
  • Surrexit – zmienia dany patyk w różę
  • Tentacles – sprawia, że na głowie wyrastają macki

  • Tirirtos – zaklęcie skamienienia. Zmienia żywe i martwe organizmy w skałę. Ciekawe jest to, iż osoba po odczarowaniu dalej może normalnie żyć. Tylko potężny mag może opanować ten czar.
  • Vas Calice – transmutuje jedno naczynie w inne
  • Vermiculus - zamienia przedmioty w robaki
  • Vivificent – ożywia zabawki, takie jak np. papierowy smok. Efekt utrzymuje się do godziny.
  • Volantes candela – sprawia, że świeczki lewitują, bez ograniczeń czasowych.




Domowe


  • Agni – wywołuje strumień żaru odpowiedni do rozpalania ognisk czy odpalania papierosa.
  • Boilio - używane w życiu codziennym, powoduje gwałtowne wrzenie cieczy i mikstur.
  • Bottiglia Aperta - zaklęcie otwierające butelki i słoiki
  • Chłoszczyść – czyści i porządkuje
  • Costurar - sprawia, że igła sama przeszywa materiał
  • Exurgerum - wyciska mokre ubrania
  • Flipendo – zaklęcie odpychające, przesuwające
  • Frogotego - służy do czyszczenia przedmiotów
  • Glacius - zamraża
  • Impervius - nadaje celowi właściwości odpychających (nie można go dotknąć). Pełni też rolę czarodziejskiej uszczelki.
  • Silverto – suszy, np. włosy czy ubrania
  • Sort – układa przedmioty
  • Sigillum – pieczętuje koperty, paczki itd
  • Stipant – pakuje prezenty
  • Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew
  • Waddiwasi– odblokowuje zatkane otwory




Czarnomagiczne


  • Afflictio Commutatum – dobre do długotrwałych tortur. Godzinami przemienia człowieka w zwierzę w wyjątkowo bolesny sposób.
  • Aghi Nuvola - urok sprawiający, że ofiara czuje w całym ciele maleńkie, przebijające skórę igły
  • Avada Kedavra – zaklęcie uśmiercające, nie ma przed nim obrony. Rzucaniu zaklęcia towarzyszy rozbłysk zielonego światła. Jest to Zaklęcie Niewybaczalne.
  • Bernicovius – spala przeciwnika na popiół (tzw. Żywy ogień). Powoduje niemożliwy do wyobrażenia ból. Z zaklęć tarczy chroni przed nim tylko i wyłącznie Vindex.
  • Collardo- przeciwnik zaczyna się dusić
  • Conflaturus – topi kości. Nie działa na czaszkę.
  • Conwitius – wywołuje silny ból w okolicy serca, podobny do zawału
  • Cruciatus - formuła „Crucio”, sprawia ogromny ból. Jest Zaklęciem Niewybaczalnym.
  • Dysponea cruor – zaklęcie powoduje uduszenie się krwią przez ofiarę. Od X w. zakazane przez Trybunał Sardycyjski w Kent. Ci którzy złamali prawo i użyli zaklęcia byli również nim traktowani przez rodzinę ofiary. Teraz osoba, która użyła tego zaklęcia jest zamykana w Azkabanie z wyrokiem spędzenia tam 200 lat.
  • Ecraser- powoduje uczucie miażdżenia w dotkniętym zaklęciem miejscu ciała.
  • Effugere (zaklęcie zniknięcia – stania się niewidzialnym) – delikatnie zataczając kółka różdżką wypowiadamy zaklęcie. Czarnomagiczny odpowiednik Zaklęcia Kameleona.
  • Flecterus – wyłamuje łokcie ze stawów.
  • Galdivicros (czyt. Galdiwikros) – zaklęcie zarazy. Sprawia, iż na danym terenie panuje określona choroba. Tylko potężni magowie są w stanie opanować to zaklęcie.
  • Imperius – formuła „Imperio”. Służy do przejęcia kontroli nad inną istotą, narzucenia jej swojej woli. Jedno z trzech Zaklęć Niewybaczalnych.
  • Klątwa Zakrzepu – zalewa płuca krwią, powodując kaszel i plucie krwią. Silniejsze może doprowadzić do śmierci poprzez uduszenie.
  • Lacrima – sprawia, że skóra przeciwnika schodzi płatami
  • Lippitudius – wywołuje zapalenie spojówek
  • Metusio – rzucone na przedmiot sprowadza na dotykającego go przerażające wizje
  • Mitto Sente - zaklęcie wywołujące padaczkę
  • Moricrepum – wywołuje czarne obłoki, wysysające z człowieka duszę, podobnie jak robi to dementor. Da się je powstrzymać zaklęciem patronusa.
  • Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak
  • Non libera suscepta – ubezwłasnowolnienie. Wykorzystywane w celu wymuszenia na kimś własnej woli (działa trochę jak Imperius), karane od XIX w. dożywotnim więzieniem w Azkabanie.
  • Paralisys -Zaklęcie paraliżu. Nietrwałe, działa 3 godziny. Istnieje przeciwzaklęcie.
  • Paxillos – osoba, na którą się je rzuciło, kładąc się lub siadając ma wrażenie, jakby w jej ciało wbijały się szpilki
  • Petra Homini – klątwa petryfikacji. Pomóc może jedynie wywar z mandragory. Bardzo trudne zaklęcie.
  • Plectere Crus - Zaklęcie poplątanych nóg. Ofiara może sama się wyswobodzić.
  • Retinaculum (zaklęcie liny) – by spętać liną daną osobę wskazujemy na nią różdżką i wypowiadamy zaklęcie z akcentem na lum. Jest to zaklęcie czarnomagiczne.
  • Sangaless – powoduje wykrzywienie palców rąk i nóg w nienaturalne pozycje. Łamie kości.
  • Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele. Zaklęcie czarnomagiczne wymyślone przez Severusa Snape’a.
  • Serpens draco - wyczarowuje węża. Jeśli mag jest wystarczająco potężny może za pomocą tego zaklęcia wyczarować smoka. Zaklęcie czarnomagiczne.
  • Servenedes- klątwa łamiąca wszystkie kości
  • Signuma – zaklęcie niewerbalne. Parzy tak, aby blizny ułożyły się w kształt określony przez rzucającego czar.
  • Sorris - wypala oczy przeciwnika
  • Spinatius – wyczarowuje cierniowe pnącza oplatające się ciasno wokół przeciwnika, tworząc klatkę. Roślina zachowuje się podobnie do Diabelskich Sideł.
  • Stygmare – zaklęcie piętnujące. Przykładem takiego magicznego piętna jest Mroczny Znak.
  • Szatańska Pożoga - formuła "satius". Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
  • Vulunus – zadaje rany cięte osobie, która dotknie rzucającego zaklęcie
  • Zaklęcie Cerberusa –  formuła: "Cerbio". Powoduje puchnięcie kości.




Magomedyczne

  • Alito Fresco - czar oczyszczający jamę ustną
  • Alius cretum – przeciwzaklęcie do zaklęcia furnunculus. Powoduje, że poparzenia znikają.
  • Anapneo – przeczyszcza drogi oddechowe
  • Anestetiserades - zaklęcie wprowadzające w stan narkozy, uśpienia
  • Aresto Momentum - wyczarowuje niewidzialne nosze
  • Autopsia - magomedyczne zaklęcie sekcyjne.
  • Bracchium Emedno – powoduje zanik kości ramienia
  • Capitis dolores – poprawnie rzucone niweluje ból głowy. Jest dość trudne, więc nieraz rzucenie go kończy się pogorszeniem bólu.
  • Deprehendere - magomedyczne zaklęcie diagnozujące
  • Episkey – leczy drobne rany i złamania (np. nosa, palca)
  • Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.)
  • Lavare Vulnus - zaklęcie oczyszczające rany
  • Renervate - uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru 'Drętwota'
  • Salutaris – zwiększa odporność organizmu
  • Tuimestatud - czar miejscowo znieczulający
  • Untrichio – (czyt. Untriczio) zaklęcie wprowadzające w stan śpiączki
  • Vulnera Sanantur - leczy głębokie, cięte rany



Inne

  • Abdico Visus – czyni niewidzialnym
  • Accio - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
  • Acsendio - różdżka rzucającego zaklęcie ciągnie go w kierunku, w którym zostanie zwrócona w trakcie rzucania czaru
  • Aercaput – tworzy powietrzną bańkę wokół głowy
  • Agito - zaklęcie używane do mieszania w eliksirach. Ponadto informuje kiedy wywar jest gotowy, rytmicznie uderzając o kant garnka.
  • Alohomora - zaklęcie otwierające zamki. Może również odblokować drzwi zablokowane zaklęciem Colloportus. Niektóre zaklęcia uniemożliwiają odblokowanie zamków.
  • Anosmia - zaklęcie powodujące utratę węchu
  • Anti-Intrusion - wykrywa intruzów
  • Anxiety - wzbudza niepokój w wybranej osobie/zwierzęciu
  • Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz
  • Arachni – wytwarza delikatne pajęczyny
  • Arachnae – wyczarowuje pająka. Akcent i barwa głosu reguluje wielkość pająka.
  • Aqua Eructo - sprawia, że z różdżki tryska potężny strumień wody. Używany do gaszenia pożarów.
  • Aqua Volatem – zaklęcie kształtujące z wody ogromną kulę i pozwalające nią kierować.
  • Aquamenti - wytwarza strumień wody z różdżki
  • Arania Exumei - zadaje ból podobny do kłucia szpilkami
  • Arisionidum - rozwesela
  • Avifors - powoduje, że z różdżki wylatują ptaki, które atakują przeciwnika
  • Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków
  • Bombarda - całkowicie niszczy wskazany obiekt
  • Bombarda Maxima - powoduje potężną eksplozję całkowicie niszczącą wszystkie rzeczy
  • Braking – ułatwia hamowanie miotły
  • Cantabunt Mihi - powoduje granie instrumentu muzycznego. Jest to zaklęcie niewerbalne, a by zadziałało konieczna jest umiejętność grania na danym instrumencie.
  • Carbonaura – farbuje skórę na niebiesko
  • Carentiam Burgaria – zapobiega kradzieży różdżki, rażąc prądem tych, którzy nie są właścicielami.
  • Carpe Retractum – wyczarowuje magiczne lasso
  • Cave Inimicum – bariera wykrywająca ludzi
  • Cempurano - oczyszcza i uzdatnia wodę
  • Cento Onis – gasi ogień za pomocą gęstego, niebieskiego dymu.
  • Cistem Aperio – otwiera kufry, skrzynie, pudełka, itd.
  • Colloportus – zaklęcie zamykające
  • Combustus Oris– tworzy ogniste kształty (niewerbalne)
  • Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu
  • Defodio – zaklęcie odłamujące część przedmiotu, na które zostało rzucone.
  • Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem 'Priori Incantatem', które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką
  • Densaugeo - zwiększa rozmiar siekaczy
  • Deprimo – tworzy dziurę w wybranym przedmiocie
  • Depulso - odpycha przedmioty znajdujące się w małej odległości od siebie.
  • Descendo – odkrywa ukryte przejścia
  • Dibujando – tworzy linię wieku, którą przekroczyć mogą jedynie osoby starsze niż wiek określony.
  • Diffindo - rozcina liny
  • Dissnedium - zaklęcie ujawniające, ujawnia np. ukryte drzwi
  • Durminate - ofiara wpada w głęboki sen
  • Engorgio - powiększa małe obiekty lub zwierzęta
  • Enutatium – usuwa magicznie stworzone iluzje
  • Erecto – służy między innymi do stawiania namiotu
  • Evanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia
  • Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia 'Aperacjum'.
  • Fermaportus - zamyka lub uszczelnia drzwi nagle i bez ostrzeżenia magicznego.
  • Ferozavorio – przyspiesza lot miotły
  • Finite (Incantatem) - powoduje znikanięcie lub wybuch przedmiotu; przerywa działanie innego zaklęcia.
  • Firehutchcath - tworzy magiczna klatkę, całą w płomieniach. Zwykle służy do łapania magicznych stworzeń, które nie podejdą do krat, bojąc się ognia.
  • Flagrate – oznacza wybrane miejsce ognistym krzyżem
  • Flagrante – po dotknięciu zaklęty przedmiot rozgrzewa się do czerwoności
  • Furor Poeticus – sprawia, że zaczyna się mówić wierszem
  • Geminio – powiela małe obiekty
  • Glamour - ukrywa tatuaże, blizny
  • Glisseo – wygładza, prostuje
  • Glutenrei – pierwsza dotknięta rzecz przykleja się do dłoni
  • Grippinjdo – przedmioty mają bardziej szorstką powierzchnię.
  • Herbivicus - powoduje szybki wzrost roślin
  • Herbus – z uszu wyrastają liście i kwiaty rododendrona
  • Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze
  • Hystercus risius – wywołuje histeryczny śmiech
  • Impasibilitis – zaklęcie nieprzenikalności
  • Imperturbate - blokuje obiekt, tak że nie słychać nic z zewnątrz
  • Incarcorpus – unosi wybrany przedmiot/zwierzę/osobę
  • Incendio - podpala
  • Inflatus - powoduje docelowe nadmuchanie obiektu
  • Innamitus Conjurus – ożywia obrazy
  • Jęzlep (Palalingua) - Klątwa, która powoduje, że język przylega do podniebienia
  • Lacarnum Inflamarae - tworzy mały płomień wychodzący z różdżki
  • Legilimens – umożliwia legilimencję. Zaawansowany legilimenta jest w stanie nie tylko przeglądać wspomnienia i myśli penetrowanego umysłu, ale również zaszczepić tam fałszywe wspomnienia. Chroni przed nią nauka Oklumencji, czyli blokowania umysłu. Uwaga! Zaklęcie dostępne tylko dla użytkowników z genetyką Legilimenty!
  • Locomotor – przenosi przedmioty z jednego miejsca we wskazane
  • Locomotor Manus - magicznie przykleja ręce przeciwnika do jego ciała
  • Locomotor Mortis – uniemożliwia ruch; przeciwzaklęcie – Immobilus
  • Lugtfri - zaklęcie likwidujące zapach
  • Lumos Maxima - tworzy silniejsze światło i o większym zasięgu niż zaklęcie 'Lumos'. Może również uruchomić kulę światła widoczną na niebie.
  • Lumos Solem - tworzy światło podobne do tego emitowanego przez słońce. Może być stosowany do zabijania lub osłabiania Sideł Diabelskich.
  • Lumos -zapala światło na końcu różdżki
  • Lux – zmniejsza wagę przedmiotu
  • Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów
  • Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
  • Momentum Aresto - zwalnia i zatrzymuje postęp obiektu
  • Moviliarbus - drzewo wykonuje ruch i lewituje do różdżki
  • Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
  • Nox - używane do gaszenia światła stworzonego za pomocą zaklęcia 'Lumos'. (używany również dla czaru 'Lumos Maxima', 'Lumos Duo', 'Lumos Solem')
  • Nugae – wyczarowuje złote bańki. Używane do dekoracji.
  • Obliteration - zaklęcie usuwające ślady w śniegu
  • Oculus Reparo - naprawia szkła, okulary i soczewki
  • Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta
  • Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca)
  • [kolor] Pingere – zaklęcie treningowe, pomagające w polepszeniu celności. Sprawia, że na ubraniach i skórze przeciwnika pojawia się jednobarwna plama. Kolor powinien zostać podany po łacinie.
  • Prefectum Revelio - ujawnia obecność prefekta w pokoju.
  • Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła
  • Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia
  • Proteuso – sprawia, że przedmioty są od siebie zależne
  • Quietus - osłabia siłę głosu
  • Rabidus genistae – utrudnia działanie miotły
  • Raucitas – wywołuje chrypkę.
  • Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów (nie jest skutecznie u ludzi), parzy innych.
  • Reducio Este - powoduje kurczenie, współpracuje z żywymi istotami
  • Reducto - niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
  • Relashio - jest to zaklęcie uwalniające(niszczy nawet bardzo twarde obiekty wystrzeliwując strumień ognia)
  • Relashio Libera - uwalnia od łańcuchów, kajdan.
  • Relaxo - sprowadza iskrę pod wodę, tworząc strumień wrzącej wody.
  • Reparo - naprawia uszkodzone przedmioty.
  • Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
  • Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar
  • Riscaldamento - zaklęcie rozgrzewające.
  • Saeculoglutini – trwale przykleja
  • Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Zazwyczaj nie działa przy zaklęciach niewybaczalnych
  • Sesam Materio - dematerializuje blokady i zamknięcia.
  • Silencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – 'Quietus' czy 'Muffilato' – wycisza całkowicie
  • Skurge - usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy)
  • Sonorus - zwiększa siłę głosu
  • Specialis Revelio - umożliwia rozróżnianie mikstur od trucizn, wykrywa również klątwy.
  • Speculum – wyczarowuje lustro
  • Suonare Strumenti - zaklęcie sprawiające, że instrumenty grają samodzielnie. Do rzucenia go potrzebna jest umiejętność gry.
  • Supprimere – tłumi dźwięki, wygłusza kroki, itd. Pomaga w maskowaniu.
  • Toxicum Acclaro - zaklęcie służące do identyfikacji trucizn zawartych w jedzeniu lub piciu, jednak tylko tych, które zostały stworzone przez człowieka tj. nie wykryje cyjanku, akonitu ani belladony, także jadów zwierząt itp., ale spokojnie wykryje każdy eliksir, wywar - ogólnie wszystko, w czego tworzenie zaangażował się człowiek w choć małym stopniu.
  • Turbulentio – tworzy niewielkie tornado.
  • Tragababosas - wyczarowuje z różdżki ślimaki
  • Upiorogacek – straszy. Nie jest trudne, jednakże w Hogwarcie zabronione.
  • Vamdutios – zaklęcie zmieniające dowolnie pogodę w danym miejscu. Tylko potężni magowie są w stanie je opanować.
  • Vipera Evanesca - sprawia, że z różdzki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół
  • Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód
  • Waterbubble - panowanie nad wodą znajdującą się w pobliżu
  • Wingardium Leviosa - te zaklęcie podnosi kogoś, coś. Powoduje lewitację.
  • Wingardleviossa - robi huk i brudzi twarz
  • Wskaż Mi (Oriéntame) - powoduje, że różdżka staje się kompasem wskazującym północ.
  • Zaklęcie Fideliusa - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna.
  • Zaklęcie Kameleona - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
  • Zaklęcie Nienanoszalności - powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę
  • Zaklęcie Proteusza - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów
  • Zaklęcie Zapomnienia – formuła „Obliviate”, używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci


Uwaga! Pamiętajmy, że zaklęć w czarodziejskim świecie jest o wiele więcej, niż te dostępne na liście, czy te wspomniane przez J.K. Rowling. Nie bójmy się kreatywności pod tym względem!
Legenda:
I – III rok
IV – V rok
VI - VII rok
Dorośli
Magomedycy
Byli Śmierciożercy
Aurorzy
Niedostępne
Zaklęcia Księcia Półkrwi
Powrót do góry Go down
 
Lista zaklęć
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Dział Zaklęć i Uroków
»  Dział Mugoloznawstwa i zaklęć związanych z mugolami

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Lumos ::  :: Strefa informacyjna :: Kompendium Wiedzy-
Skocz do: