Admin
| Temat: Lista zaklęć Czw Mar 26, 2020 5:22 pm | |
| Lista zaklęćBitewne
- Ab irato - odrzuca
- Acusdolor – żądli
- Amissio consicientia – powoduje krótkotrwałą utratę przytomności
- Ardet – parzy; oparzenia schodzą po około godzinie
- Basi – sprawia, że stopy przyklejają się do podłoża
- Berden – zaklęcie wzmacniające tarczę - formułę wypowiada się zaraz po zaklęciu tarczy
- Bloodblons - chroni poprzez więzy krwi. Zazwyczaj, gdy potężny czarodziej chce chronić swoje dzieci i swoją rodzinę, używa właśnie tego zaklęcia. Tego zaklęcia użyła Lily by chronić Harry’ego.
- Callavioro – powoduje wysoką gorączkę.
- Ceruisam – różdżka zaczyna parzyć przeciwnika
- Clipeo - tarcza wchłaniająca zaklęcie przeciwnika
- Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby
- Conjunctivitis - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy)
- Corigiam – wiąże sznurówki. Supła nie da się rozwiązać.
- Cowortess – prowadzi do wychłodzenia organizmu. Silne potrafi odebrać przeciwnikowi możliwość ruchu.
- Culter - zaklęcie noży
- Decadere – zwala z nóg
- Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę
- Dissipatio - tworzy tarczę całkowicie rozpraszającą zaklęcie przeciwnika
- Dissaparate - powoduje, że użyty czar znika. Używany do pojedynków
- Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności
- Ebulbio - powoduje pojawienie się pęcherzyków powietrza wokół obiektu (osoby, zwierzęcia, przedmiotu), który następnie wybucha.
- Everate Statum - popycha przeciwnika za pomocą sprężonego powietrza
- Expelliarmus - rozbraja (odrzuca) przeciwnika, jego broń lub różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szkarłatny błysk.
- Expulso/Depulso – odpycha
- Fallere – ogłusza i oślepia. Efekt utrzymuje się około dziesięciu minut.
- Fumos - tworzy chmurę dymu, obejmującą przeciwnika; chmura porusza się wraz z ofiarą, dopóki zaklęcie nie przestanie działać, lub nie zostanie zdjęte.
- Furnunculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
- Geler - urok powodujący uczucie zamarzania.
- Guisto – osoba, na którą zaklęcie zostało rzucone, słyszy ogłuszający pisk.
- Gummolleum – na krótki czas sprawia, że nie da się ustać na nogach - te robią się jak z gumy.
- Homenum Illuminati – oślepia w promieniu stu metrów, działa przez pół minuty
- Immobilus - unieruchamia ofiarę przez spowolnienie jej
- Impedimenta - na pewien czas spowalnia ofiarę
- Incarcerous - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę
- Infirmitate - osłabia przeciwnika
- Jasccow [imię] – zaklęcie przywołujące pomoc wybranej osoby.
- Jinx - zadaje przeciętny atak ofierze.
- Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół. Można również lewitować jednostkę samodzielnie. Przeciwzaklęcie stanowi formuła Liberacorpus.
- Membra Solveret - Zaklęcie bezróżdżkowe, powoduje wyswobodzenie z więzów magicznych czy też fizycznych (liny, kajdany, łańcuchy)
- Mimblewimble - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków
- Mutum – sprawia, że przeciwnik traci głos na pięć minut
- Obrokulorustus – sprawia, że przeciwnik nie może przestać wirować
- Obscuro - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć
- Oppugno - zmusza wyczarowane ptaki do ataku na wskazaną osobę
- Orbis - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami
- Partis Temporus - tworzy magiczną barierę ochronną w formie potężnego ognistego tunelu
- Petrificus Totalus (Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała) - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
- Protego Horriblis– tworzy tarczę mocy na dużej przestrzeni
- Resulto - tarcza odbijająca zaklęcie pełnej mocy dokładnie w stronę rzucającego je przeciwnika
- Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka) - jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
- Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika
- Stupefy - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności
- Tarantallegra - służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg
- Tormento - zaklęcie torturujące, podobne do Cruciatusa, ale dopuszczone. Stosowane w Lochach Ministerstwa i ze słabym natężeniem dawniej w Hogwarcie, w ramach kar cielesnych.
- Vapeur - otacza przeciwnika mgłą
- Velum Fumi – tworzy zasłonę dymną
- Vertigo – dekoncentruje przeciwnika
- Vindex - tarcza magiczna o najpotężniejszej mocy ochronnej. Broni przed niemal każdym możliwym zaklęciem, jednak jest niesamowicie trudna do opanowania. Tylko czarodziej o potężnej mocy magicznej potrafi skutecznie rzucać to zaklęcie. Do rzucenia po konsultacji z administracją
- Zaklęcie Patronusa – formuła „Expecto Patronum”. Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, który jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie zwierzęcia charakterystycznego dla czarodzieja rzucającego zaklęcie; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość
- Zaklęcie Tarczy – Formuła „Protego”. Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne, niektóre klątwy i uroki.
Transmutacyjne
- Animatio – ożywia wybrany przedmiot na kilka minut
- Aufero – zaklęcie maskujące. Na parę godzin ukrywa znamiona, blizny, tatuaże, etc.
- Aqua Ilusion – zmienia guziki w muszelki
- Brevis Transmutione – na krótko przemienia jeden żywy organizm w inny. Przemianie podlega jedynie wygląd.
- Calicem – przemienia butelkę w kielich
- Calicem pedes – sprawia, że kubki mogą chodzić
- Capillor – zmienia kolor włosów
- Capillus – zmienia kolor włosów oraz fryzurę. Rzucając zaklęcie należy sobie wyobrazić wymarzone upięcie.
- Coloris Mutatio – zmienia kolor
- Constantomorte – nieodwracalnie przemienia zwierzę w przedmiot
- Constantovivid – zamiana zwierzęcia w przedmiot, do cofnięcia bez konsekwencji do 72 h.
- Conversione – na godzinę przekształca małe przedmioty w inne małe przedmioty
- Couverture - zaklęcie zamieniające dany przedmiot w koc
- Deroplaw – zmienia drewniane przedmioty w serwetki
- Dragonifors - zmienia obiekt lub osobę w małego smoka
- Ducklifors - przekształca przedmiot w małą kaczkę, która później wybucha
- Duro - przemienia w kamień. Działa tylko na przedmioty.
- Femininity – przemienia ubranie w słodką, różową sukienkę lolitki
- Feraverto - zamienia zwierzę w puchar na wodę
- Flavix Pas – na kilka sekund przemienia obiekt lub inne wierzę w ogromnego kanarka
- Flasten – po dotknięciu przedmiotu, zmienia się on w inny
- Gorgon – zamienia włosy w węże
- Igilais – transmutuje piasek w sól
- Innaminitus Conjurus – daje życie martwym przedmiotom
- Karambolis – transmutuje w krzesło, kanapę.
- Lapifors – zamienia przedmiot w królika
- Levitation genistae – zmienia zwykłą miotłę w miotłę do latania. Należy się jednak liczyć z tym, że Nimbus to to nie będzie.
- Levinoxi – transmutuje chusteczkę w zwój pergaminu
- Material – zmienia materiał, z jakiego wykonany jest dany przedmiot, np. satynę w bawełnę, drewno w kamień, etc.
- Melofors – zamienia daną część ciała w dynię
- Molis Cervical – przemienia przedmiot w poduszkę
- Mortuus Viveret – przemienia małe zwierzę w przedmiot. Zaklęcie trwające dłużej niż 12 h uśmierca obiekt transmutowany.
- Olla – transmutuje wiadro w małą doniczkę
- Oowolda – transmutuje małe przedmioty w igły, wykałaczki
- Patolifors - zamienia przeciwnika w kaczkę
- Pesto – zamienia w pergamin
- Piertotum Locomotor - sprawia, że posągi ożywają; mogą być następnie manipulowane przez maga.
- Pinennpa – transmutuje małe, cienkie przedmioty w zapałki
- Pirkaulus Dugulus – przemienia przedmioty w skarpetki lub rękawiczki
- Plaspatiix – zwiększa pojemność, np. plecaka, torby, samochodu. Z zewnątrz przedmiot się nie zmienia.
- Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik
- Pracidimento – zmienia wybrany przedmiot w grzejnik
- Pripendo – transmutuje wybrany przedmiot w czajnik
- Pullus - zamienia dowolny obiekt (zwierzę lub człowieka) w kurczaka
- Repranement – trwale przemienia małe przedmioty w inne
- Riruingo – przemienia żółwia w stalowy przedmiot
Qeusquo (czyt. Kweskwo) – przeciwzaklęcie do zaklęcia TIRIETOS. Przywraca przemienionych w skałę do życia.
- Schiarire Capelli- zaklęcie rozjaśniające włosy; nieumiejętnie rzucone może je spalić.
- Senurcjur – zaklęcie zmieniające daną osobę w zwierzę, nadając jej jednocześnie nieśmiertelność. Stosuje się je tylko i wyłacznie w ramach kary. Kończy się dopiero wtedy, kiedy osoba, na którą rzucono zaklęcie zrozumie swój błąd i pod zwierzęcą postacią naprawi go lub wypełni określone zadanie.
- Snufflifors – zamienia przedmioty w myszy
- Subitopelo – powoduje szybki porost włosów
- Supercilium – zmienia kolor brwi. Bardziej wprawieni czarodzieje mogą zmieniać także ich kształt i zagęszczenie.
- Supraco – zmienia obiekt w filiżankę lub kociołek
- Surrexit – zmienia dany patyk w różę
- Tentacles – sprawia, że na głowie wyrastają macki
- Tirirtos – zaklęcie skamienienia. Zmienia żywe i martwe organizmy w skałę. Ciekawe jest to, iż osoba po odczarowaniu dalej może normalnie żyć. Tylko potężny mag może opanować ten czar.
- Vas Calice – transmutuje jedno naczynie w inne
- Vermiculus - zamienia przedmioty w robaki
- Vivificent – ożywia zabawki, takie jak np. papierowy smok. Efekt utrzymuje się do godziny.
- Volantes candela – sprawia, że świeczki lewitują, bez ograniczeń czasowych.
Domowe
- Agni – wywołuje strumień żaru odpowiedni do rozpalania ognisk czy odpalania papierosa.
- Boilio - używane w życiu codziennym, powoduje gwałtowne wrzenie cieczy i mikstur.
- Bottiglia Aperta - zaklęcie otwierające butelki i słoiki
- Chłoszczyść – czyści i porządkuje
- Costurar - sprawia, że igła sama przeszywa materiał
- Exurgerum - wyciska mokre ubrania
- Flipendo – zaklęcie odpychające, przesuwające
- Frogotego - służy do czyszczenia przedmiotów
- Glacius - zamraża
- Impervius - nadaje celowi właściwości odpychających (nie można go dotknąć). Pełni też rolę czarodziejskiej uszczelki.
- Silverto – suszy, np. włosy czy ubrania
- Sort – układa przedmioty
- Sigillum – pieczętuje koperty, paczki itd
- Stipant – pakuje prezenty
- Tergeo - usuwa różne substancje np. kurz, krew
- Waddiwasi– odblokowuje zatkane otwory
Czarnomagiczne
- Afflictio Commutatum – dobre do długotrwałych tortur. Godzinami przemienia człowieka w zwierzę w wyjątkowo bolesny sposób.
- Aghi Nuvola - urok sprawiający, że ofiara czuje w całym ciele maleńkie, przebijające skórę igły
- Avada Kedavra – zaklęcie uśmiercające, nie ma przed nim obrony. Rzucaniu zaklęcia towarzyszy rozbłysk zielonego światła. Jest to Zaklęcie Niewybaczalne.
- Bernicovius – spala przeciwnika na popiół (tzw. Żywy ogień). Powoduje niemożliwy do wyobrażenia ból. Z zaklęć tarczy chroni przed nim tylko i wyłącznie Vindex.
- Collardo- przeciwnik zaczyna się dusić
- Conflaturus – topi kości. Nie działa na czaszkę.
- Conwitius – wywołuje silny ból w okolicy serca, podobny do zawału
- Cruciatus - formuła „Crucio”, sprawia ogromny ból. Jest Zaklęciem Niewybaczalnym.
- Dysponea cruor – zaklęcie powoduje uduszenie się krwią przez ofiarę. Od X w. zakazane przez Trybunał Sardycyjski w Kent. Ci którzy złamali prawo i użyli zaklęcia byli również nim traktowani przez rodzinę ofiary. Teraz osoba, która użyła tego zaklęcia jest zamykana w Azkabanie z wyrokiem spędzenia tam 200 lat.
- Ecraser- powoduje uczucie miażdżenia w dotkniętym zaklęciem miejscu ciała.
- Effugere (zaklęcie zniknięcia – stania się niewidzialnym) – delikatnie zataczając kółka różdżką wypowiadamy zaklęcie. Czarnomagiczny odpowiednik Zaklęcia Kameleona.
- Flecterus – wyłamuje łokcie ze stawów.
Galdivicros (czyt. Galdiwikros) – zaklęcie zarazy. Sprawia, iż na danym terenie panuje określona choroba. Tylko potężni magowie są w stanie opanować to zaklęcie.
- Imperius – formuła „Imperio”. Służy do przejęcia kontroli nad inną istotą, narzucenia jej swojej woli. Jedno z trzech Zaklęć Niewybaczalnych.
- Klątwa Zakrzepu – zalewa płuca krwią, powodując kaszel i plucie krwią. Silniejsze może doprowadzić do śmierci poprzez uduszenie.
- Lacrima – sprawia, że skóra przeciwnika schodzi płatami
- Lippitudius – wywołuje zapalenie spojówek
- Metusio – rzucone na przedmiot sprowadza na dotykającego go przerażające wizje
- Mitto Sente - zaklęcie wywołujące padaczkę
- Moricrepum – wywołuje czarne obłoki, wysysające z człowieka duszę, podobnie jak robi to dementor. Da się je powstrzymać zaklęciem patronusa.
- Morsmordre - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak
- Non libera suscepta – ubezwłasnowolnienie. Wykorzystywane w celu wymuszenia na kimś własnej woli (działa trochę jak Imperius), karane od XIX w. dożywotnim więzieniem w Azkabanie.
- Paralisys -Zaklęcie paraliżu. Nietrwałe, działa 3 godziny. Istnieje przeciwzaklęcie.
- Paxillos – osoba, na którą się je rzuciło, kładąc się lub siadając ma wrażenie, jakby w jej ciało wbijały się szpilki
- Petra Homini – klątwa petryfikacji. Pomóc może jedynie wywar z mandragory. Bardzo trudne zaklęcie.
- Plectere Crus - Zaklęcie poplątanych nóg. Ofiara może sama się wyswobodzić.
- Retinaculum (zaklęcie liny) – by spętać liną daną osobę wskazujemy na nią różdżką i wypowiadamy zaklęcie z akcentem na lum. Jest to zaklęcie czarnomagiczne.
- Sangaless – powoduje wykrzywienie palców rąk i nóg w nienaturalne pozycje. Łamie kości.
- Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele. Zaklęcie czarnomagiczne wymyślone przez Severusa Snape’a.
- Serpens draco - wyczarowuje węża. Jeśli mag jest wystarczająco potężny może za pomocą tego zaklęcia wyczarować smoka. Zaklęcie czarnomagiczne.
- Servenedes- klątwa łamiąca wszystkie kości
- Signuma – zaklęcie niewerbalne. Parzy tak, aby blizny ułożyły się w kształt określony przez rzucającego czar.
- Sorris - wypala oczy przeciwnika
- Spinatius – wyczarowuje cierniowe pnącza oplatające się ciasno wokół przeciwnika, tworząc klatkę. Roślina zachowuje się podobnie do Diabelskich Sideł.
- Stygmare – zaklęcie piętnujące. Przykładem takiego magicznego piętna jest Mroczny Znak.
- Szatańska Pożoga - formuła "satius". Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.
- Vulunus – zadaje rany cięte osobie, która dotknie rzucającego zaklęcie
- Zaklęcie Cerberusa – formuła: "Cerbio". Powoduje puchnięcie kości.
Magomedyczne - Alito Fresco - czar oczyszczający jamę ustną
- Alius cretum – przeciwzaklęcie do zaklęcia furnunculus. Powoduje, że poparzenia znikają.
- Anapneo – przeczyszcza drogi oddechowe
- Anestetiserades - zaklęcie wprowadzające w stan narkozy, uśpienia
- Aresto Momentum - wyczarowuje niewidzialne nosze
- Autopsia - magomedyczne zaklęcie sekcyjne.
- Bracchium Emedno – powoduje zanik kości ramienia
- Capitis dolores – poprawnie rzucone niweluje ból głowy. Jest dość trudne, więc nieraz rzucenie go kończy się pogorszeniem bólu.
- Deprehendere - magomedyczne zaklęcie diagnozujące
- Episkey – leczy drobne rany i złamania (np. nosa, palca)
- Ferula - opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.)
- Lavare Vulnus - zaklęcie oczyszczające rany
- Renervate - uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru 'Drętwota'
- Salutaris – zwiększa odporność organizmu
- Tuimestatud - czar miejscowo znieczulający
- Untrichio – (czyt. Untriczio) zaklęcie wprowadzające w stan śpiączki
- Vulnera Sanantur - leczy głębokie, cięte rany
Inne - Abdico Visus – czyni niewidzialnym
- Accio - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
- Acsendio - różdżka rzucającego zaklęcie ciągnie go w kierunku, w którym zostanie zwrócona w trakcie rzucania czaru
- Aercaput – tworzy powietrzną bańkę wokół głowy
- Agito - zaklęcie używane do mieszania w eliksirach. Ponadto informuje kiedy wywar jest gotowy, rytmicznie uderzając o kant garnka.
- Alohomora - zaklęcie otwierające zamki. Może również odblokować drzwi zablokowane zaklęciem Colloportus. Niektóre zaklęcia uniemożliwiają odblokowanie zamków.
- Anosmia - zaklęcie powodujące utratę węchu
- Anti-Intrusion - wykrywa intruzów
- Anxiety - wzbudza niepokój w wybranej osobie/zwierzęciu
- Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz
- Arachni – wytwarza delikatne pajęczyny
- Arachnae – wyczarowuje pająka. Akcent i barwa głosu reguluje wielkość pająka.
- Aqua Eructo - sprawia, że z różdżki tryska potężny strumień wody. Używany do gaszenia pożarów.
- Aqua Volatem – zaklęcie kształtujące z wody ogromną kulę i pozwalające nią kierować.
- Aquamenti - wytwarza strumień wody z różdżki
- Arania Exumei - zadaje ból podobny do kłucia szpilkami
- Arisionidum - rozwesela
- Avifors - powoduje, że z różdżki wylatują ptaki, które atakują przeciwnika
- Avis - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków
- Bombarda - całkowicie niszczy wskazany obiekt
- Bombarda Maxima - powoduje potężną eksplozję całkowicie niszczącą wszystkie rzeczy
- Braking – ułatwia hamowanie miotły
- Cantabunt Mihi - powoduje granie instrumentu muzycznego. Jest to zaklęcie niewerbalne, a by zadziałało konieczna jest umiejętność grania na danym instrumencie.
- Carbonaura – farbuje skórę na niebiesko
- Carentiam Burgaria – zapobiega kradzieży różdżki, rażąc prądem tych, którzy nie są właścicielami.
- Carpe Retractum – wyczarowuje magiczne lasso
- Cave Inimicum – bariera wykrywająca ludzi
- Cempurano - oczyszcza i uzdatnia wodę
- Cento Onis – gasi ogień za pomocą gęstego, niebieskiego dymu.
- Cistem Aperio – otwiera kufry, skrzynie, pudełka, itd.
- Colloportus – zaklęcie zamykające
- Combustus Oris– tworzy ogniste kształty (niewerbalne)
- Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu
- Defodio – zaklęcie odłamujące część przedmiotu, na które zostało rzucone.
- Deletrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem 'Priori Incantatem', które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką
- Densaugeo - zwiększa rozmiar siekaczy
- Deprimo – tworzy dziurę w wybranym przedmiocie
- Depulso - odpycha przedmioty znajdujące się w małej odległości od siebie.
- Descendo – odkrywa ukryte przejścia
- Dibujando – tworzy linię wieku, którą przekroczyć mogą jedynie osoby starsze niż wiek określony.
- Diffindo - rozcina liny
- Dissnedium - zaklęcie ujawniające, ujawnia np. ukryte drzwi
- Durminate - ofiara wpada w głęboki sen
- Engorgio - powiększa małe obiekty lub zwierzęta
- Enutatium – usuwa magicznie stworzone iluzje
- Erecto – służy między innymi do stawiania namiotu
- Evanesca - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia
- Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia 'Aperacjum'.
- Fermaportus - zamyka lub uszczelnia drzwi nagle i bez ostrzeżenia magicznego.
- Ferozavorio – przyspiesza lot miotły
- Finite (Incantatem) - powoduje znikanięcie lub wybuch przedmiotu; przerywa działanie innego zaklęcia.
- Firehutchcath - tworzy magiczna klatkę, całą w płomieniach. Zwykle służy do łapania magicznych stworzeń, które nie podejdą do krat, bojąc się ognia.
- Flagrate – oznacza wybrane miejsce ognistym krzyżem
- Flagrante – po dotknięciu zaklęty przedmiot rozgrzewa się do czerwoności
- Furor Poeticus – sprawia, że zaczyna się mówić wierszem
- Geminio – powiela małe obiekty
- Glamour - ukrywa tatuaże, blizny
- Glisseo – wygładza, prostuje
- Glutenrei – pierwsza dotknięta rzecz przykleja się do dłoni
- Grippinjdo – przedmioty mają bardziej szorstką powierzchnię.
- Herbivicus - powoduje szybki wzrost roślin
- Herbus – z uszu wyrastają liście i kwiaty rododendrona
- Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze
- Hystercus risius – wywołuje histeryczny śmiech
- Impasibilitis – zaklęcie nieprzenikalności
- Imperturbate - blokuje obiekt, tak że nie słychać nic z zewnątrz
- Incarcorpus – unosi wybrany przedmiot/zwierzę/osobę
- Incendio - podpala
- Inflatus - powoduje docelowe nadmuchanie obiektu
- Innamitus Conjurus – ożywia obrazy
- Jęzlep (Palalingua) - Klątwa, która powoduje, że język przylega do podniebienia
- Lacarnum Inflamarae - tworzy mały płomień wychodzący z różdżki
- Legilimens – umożliwia legilimencję. Zaawansowany legilimenta jest w stanie nie tylko przeglądać wspomnienia i myśli penetrowanego umysłu, ale również zaszczepić tam fałszywe wspomnienia. Chroni przed nią nauka Oklumencji, czyli blokowania umysłu. Uwaga! Zaklęcie dostępne tylko dla użytkowników z genetyką Legilimenty!
- Locomotor – przenosi przedmioty z jednego miejsca we wskazane
- Locomotor Manus - magicznie przykleja ręce przeciwnika do jego ciała
- Locomotor Mortis – uniemożliwia ruch; przeciwzaklęcie – Immobilus
- Lugtfri - zaklęcie likwidujące zapach
- Lumos Maxima - tworzy silniejsze światło i o większym zasięgu niż zaklęcie 'Lumos'. Może również uruchomić kulę światła widoczną na niebie.
- Lumos Solem - tworzy światło podobne do tego emitowanego przez słońce. Może być stosowany do zabijania lub osłabiania Sideł Diabelskich.
- Lumos -zapala światło na końcu różdżki
- Lux – zmniejsza wagę przedmiotu
- Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów
- Mobilicorpus - przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
- Momentum Aresto - zwalnia i zatrzymuje postęp obiektu
- Moviliarbus - drzewo wykonuje ruch i lewituje do różdżki
- Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
- Nox - używane do gaszenia światła stworzonego za pomocą zaklęcia 'Lumos'. (używany również dla czaru 'Lumos Maxima', 'Lumos Duo', 'Lumos Solem')
- Nugae – wyczarowuje złote bańki. Używane do dekoracji.
- Obliteration - zaklęcie usuwające ślady w śniegu
- Oculus Reparo - naprawia szkła, okulary i soczewki
- Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta
- Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca)
- [kolor] Pingere – zaklęcie treningowe, pomagające w polepszeniu celności. Sprawia, że na ubraniach i skórze przeciwnika pojawia się jednobarwna plama. Kolor powinien zostać podany po łacinie.
- Prefectum Revelio - ujawnia obecność prefekta w pokoju.
- Priori Incantatem - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła
- Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia
- Proteuso – sprawia, że przedmioty są od siebie zależne
- Quietus - osłabia siłę głosu
- Rabidus genistae – utrudnia działanie miotły
- Raucitas – wywołuje chrypkę.
- Reducio - redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów (nie jest skutecznie u ludzi), parzy innych.
- Reducio Este - powoduje kurczenie, współpracuje z żywymi istotami
- Reducto - niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
- Relashio - jest to zaklęcie uwalniające(niszczy nawet bardzo twarde obiekty wystrzeliwując strumień ognia)
- Relashio Libera - uwalnia od łańcuchów, kajdan.
- Relaxo - sprowadza iskrę pod wodę, tworząc strumień wrzącej wody.
- Reparo - naprawia uszkodzone przedmioty.
- Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
- Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar
- Riscaldamento - zaklęcie rozgrzewające.
- Saeculoglutini – trwale przykleja
- Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Zazwyczaj nie działa przy zaklęciach niewybaczalnych
- Sesam Materio - dematerializuje blokady i zamknięcia.
- Silencio - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – 'Quietus' czy 'Muffilato' – wycisza całkowicie
- Skurge - usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy)
- Sonorus - zwiększa siłę głosu
- Specialis Revelio - umożliwia rozróżnianie mikstur od trucizn, wykrywa również klątwy.
- Speculum – wyczarowuje lustro
- Suonare Strumenti - zaklęcie sprawiające, że instrumenty grają samodzielnie. Do rzucenia go potrzebna jest umiejętność gry.
- Supprimere – tłumi dźwięki, wygłusza kroki, itd. Pomaga w maskowaniu.
- Toxicum Acclaro - zaklęcie służące do identyfikacji trucizn zawartych w jedzeniu lub piciu, jednak tylko tych, które zostały stworzone przez człowieka tj. nie wykryje cyjanku, akonitu ani belladony, także jadów zwierząt itp., ale spokojnie wykryje każdy eliksir, wywar - ogólnie wszystko, w czego tworzenie zaangażował się człowiek w choć małym stopniu.
- Turbulentio – tworzy niewielkie tornado.
- Tragababosas - wyczarowuje z różdżki ślimaki
- Upiorogacek – straszy. Nie jest trudne, jednakże w Hogwarcie zabronione.
- Vamdutios – zaklęcie zmieniające dowolnie pogodę w danym miejscu. Tylko potężni magowie są w stanie je opanować.
- Vipera Evanesca - sprawia, że z różdzki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół
- Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód
- Waterbubble - panowanie nad wodą znajdującą się w pobliżu
- Wingardium Leviosa - te zaklęcie podnosi kogoś, coś. Powoduje lewitację.
- Wingardleviossa - robi huk i brudzi twarz
- Wskaż Mi (Oriéntame) - powoduje, że różdżka staje się kompasem wskazującym północ.
- Zaklęcie Fideliusa - bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna.
- Zaklęcie Kameleona - kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
- Zaklęcie Nienanoszalności - powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę
- Zaklęcie Proteusza - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów
- Zaklęcie Zapomnienia – formuła „Obliviate”, używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci
Uwaga! Pamiętajmy, że zaklęć w czarodziejskim świecie jest o wiele więcej, niż te dostępne na liście, czy te wspomniane przez J.K. Rowling. Nie bójmy się kreatywności pod tym względem! Legenda: I – III rokIV – V rok VI - VII rokDorośliMagomedycyByli ŚmierciożercyAurorzyNiedostępneZaklęcia Księcia Półkrwi |
|